dimarts, 7 de juny del 2016

ESTEM ESTUDIANT ELS CUCS DE SEDA





El dijous 28 d'bril la Pilar, va portar uns cucs de seda a la classe, tenien un dia, eren acabats de néixer i ens va dir: us agradaria observar els cucs? i vem dir que si i vem començar a observar-los i des d'aquell dia el nostre tema són els cucs.

Els vem mirar i vem apuntar en un paper el que hi veiem, quan media el cuc...


Vam voler investigar-los, saber com creixien i evolucionaven, també que mengen, el seu aspecte, que passa si els hi donem fulles que no siguin de morera o de quin país venen, perquè si són d'un altra país són diferents. També de com va néixer el primer cuc de seda. Vam investigar i vam descobrir que els cucs de seda quan són petits són negres i si tenen ratlles son blanques i quan són grans sinó tenen ratlles són tots blancs i si tenen ratlles són de color negre.
 
A l’endemà en un full vem dibuixar el cuc, el que té, per exemple  si té ratlles, quantes potes tenen, quan mesura i moltes coses més, durant uns dies hem estat observant i cada dia veiem un capoll nou i vem arribar fins a 13 capolls en total, quan van sortir les papallones les vem dibuixar i quan les papallones van posar els ous vem obrir el capoll per mirar-lo per dins. A dintre hi havia la pell del cuc i els seus òrgans i una taca que la papallona havia fet per sortir del capoll.
 
Els cucs mengen molt ràpid.

El primer dia, quan vem acabar la hora dels cucs, la Pilar els va posar en una capseta transparent i a l'endemà se'ns van morir i ens vam posar a observar-los i la Pilar va dir: potser s'han mort perquè els hem deixat separats i necessiten estar junts. Vem tenir la idea de posar-los junts i al final va funcionar, de deures vem portar informació dels cucs i el Miquel va portar un llibre, l'Anaïs va portar un paper ple d'informació i amb el paper ens va respondre unes preguntes que teníem. Desprès jo, la Paula, vaig portar un paper ple d’informació. Vam tenir una altra idea de fer cartells com per exemple :
Què mengen? o què necessiten? en un full on havíem de posar el que sabíem i el que no sabíem. Ajuntant totes les idees van sortir com 100 idees i les frases les  vem ordenar classificant-les per temes a la classe.
.


Aquests dies estem llegin uns full d'informació per respondre preguntes que tenim i mirar si les nostres hipòtesis són correctes.

Gerard, Paula, Alba, Alexandra, Leo, Aarón i Anaïs


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada


Podeu fer els vostres comentaris sobre qualsevol notícia publicada quan volgueu, animeu-vos!!